marketing automation.

Wil jij ook sneller en meer verkopen aan meer mensen? En bovendien dat hele proces meetbaar maken om het vlot te kunnen optimaliseren en automatiseren? Dan is Marketing Automation jouw toekomst. Het biedt je talloze mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken én om bestaande klanten te koesteren. Van lead generation over visitor identification naar up-selling en cross-selling. Zet de eerste stap en maak een grote sprong vooruit.

De kracht van Marketing Automation

BEFORE

Je gebruikt verschillende tools om je marketingstrategie zo goed mogelijk uit te voeren. Links worden gemaakt en weer verbroken, tools zijn aanvankelijk compatibel maar dan niet meer, die nieuwe tool of update brengt weer handenvol knip-en-plakwerk met zich mee.

AFTER

Je gebruikt Marketing Automation en houdt gemakkelijk het overzicht in de alles-in-één tool. De tijd die je hiermee uitspaart, investeer je in belangrijke zaken zoals klantrelaties, productoptimalisaties of een grondige analyse van je marketingstrategie.

kracht van automationx2 v3
beeld ultieme gids

De ultieme gids voor Marketing Automation

Een gids boordevol tips en tricks voor het automatiseren van uw marketing én sales processen. Ontdek het snel! 

KEN JE KLANT

... en weet wie er op je website surft.

Net zoals een verkoper in een showroom zijn klanten probeert verder te helpen, moet je website ook zijn bezoekers verder helpen. Leer daarom je potentiële klanten kennen via Marketing Automation en optimaliseer hun ervaring met jouw website.

Marketing Automation maakt je bezoekers herkenbaar, ontdekt hun voorkeuren via cookies en herkent hen tijdens een volgend bezoek. En zo kan je net als een échte verkoper je klanten inschatten en begeleiden bij de verkoop.

features visitor id ip lookup1NL2

TIJDENS BEURS EN EVENT

... scan je gemakkelijk een naamkaartje.

Vergeet geen enkel nieuw contact en sla gegevens rechtstreeks op in je database. Stuur je nieuwe prospecten een automatische e-mail om kennis te maken en zorg voor een vlotte opvolging door de juiste vertegenwoordiger. 

Het verzilveren van beursdata in combinatie met persoonlijke opvolggesprekken zorgen voor een concreet rendement. Zo borg je elk contact ten voordele van jouw bedrijf, en is de opvolging eenvoudiger, sneller en doeltreffender.

Lead Nurturing2

HELP JE KLANT VERDER

... en maak van elke vraag een flow.

Luisteren gebeurt tegenwoordig digitaal. Je websitebezoekers krijgen de kans om online te kiezen tussen allerlei mogelijkheden. Online chatten, een afspraak plannen, volgen op sociale media of een aankoop realiseren.

Zodra je weet waar de klant naar op zoek is, toon jij hem de weg. Geef je klant de informatie die hij zoekt en begeleid hem zo naar de volgende stap in zijn aankoopproces.

features crm social notesnl2

DE KLANT STAAT CENTRAAL

... dus zorg voor een aangename customer journey.

Wie nog plannen maakt van maand tot maand of inzet op eenmalige acties, vergeet de klant centraal te zetten. Luister naar de klant en je verkoopt beslist meer, het hele jaar door.

Met Marketing Automation help je de klant op de juiste manier en op het juiste ogenblik. Als je weet wanneer uw klant klaar is om een beslissing te maken, kan je hem laten kennismaken met gerichte acties of persoonlijke voordelen. Zo geef je gemakkelijk het laatste zetje, niet te vroeg, niet te laat.

features automation lead scoringNL

Deze klanten ontdekten Marketing Automation

WEES EXTREEM PERSOONLIJK

... want elke klant verdient de juiste aandacht.

Door informatie te verzamelen en te groeperen kan je elke ervaring personaliseren. Op maat van de klant, zijn of haar positie, het weer of zelfs het moment.

Marketing Automation gebruikt ieder kenmerk om woord en beeld te personaliseren en creëert webpagina's op maat van jouw bezoeker. En zo gaan innovatieve websites voor een individuele beleving.

features email wysiwyg

SLUIT DE VERKOOP

... op het juiste moment.

Verkopen gaat om snelheid: wie eerst komt, eerst maalt. Maar wie de klant te hard pusht, verliest alle kansen. Marketing Automation helpt je om het juiste moment te vinden, het moment waarop je prospect warm is en koopsignalen uitzendt. 

Meet de online activiteit en traceer likes of shares op sociale media. Geef punten aan iedere beweging en signaliseer je vertegenwoordiger automatisch als het tijd is voor actie. Als jouw klant klaar is voor conversie, zorg dan dat jij voor hem klaarstaat.

features email analytics2NL

ADVERTEER GERICHT

... om te ontdekken wat werkt, en wat niet.

Adverteren in magazines en op tv, of toch via Google en Facebook? Contacten leggen op een beurs of direct marketing via e-mail?

Marketing Automation traceert en berekent de return van al jouw online campagnes zodat je perfect weet welke investering werkt, en welke niet.

 

features analytics campaign trackingNL

PLAN, TRACK, LUISTER

... en versterk de relatie met je klant.

Social media is er om nooit meer weg te gaan, dus bereid je voor om het efficiënt in te zetten voor jouw marketingstrategie. 

Dankzij Marketing Automation plan je berichten en blogs, meet je hun populariteit en buig je interessante reacties om in een verkoopproces. Verlaat de weg van het posten om te posten, en zet jouw onderneming doelgericht op de kaart.

PostOnceAcrossMultipleNL
  • open aanhalingstekens

    Voor SharpSpring gebruikten we een e-mailmarketing systeem met beperkte functionaliteiten op basis van variabele data en personalisatie. De reden waarom we voor SharpSpring hebben gekozen is omwille van het feit dat SharpSpring deze beperkingen perfect heeft kunnen weghalen.

    sluit aanhalingstekens

    Lab9

    Zeno Verschaeve - Marketing Manager B2B

  • open aanhalingstekens

    Met marketing automation beschikken we over de mogelijkheid om onze leads gericht op te volgen. Via een persoonlijke aanpak bieden we relevante content gericht op de specifieke interesse van de (potentiële) klant.

    sluit aanhalingstekens

    Dicar Moterhomes

    Louis van Eyck - Sales en Marketing verantwoordelijke

  • open aanhalingstekens

    Vanuit de noodzaak naar efficiëntie groeide de vraag naar een marketing automation tool die alle losse tools zou vervangen. SharpSpring vult deze behoefte in met een tool die perfect aansluit bij onze noden.

    sluit aanhalingstekens

    Karel de Grote Hogeschool

    Tom Carmans - Medewerker digitale communicatie

VAN B2B TOT WEBSHOP

... want voor elke doelgroep bestaat een proces.  

"Ja, maar voor ons werkt dat niet." 

Marketing Automation werkt voor elke doelgroep. Enkel de flows, koppelingen en aanpak zijn uniek voor elk bedrijf én elke doelgroep. Traceer het winkelmandje, ontdek de invloed van je influencers en onderscheid internationals van particulieren. Zo beleeft iedere klant een individuele ervaring op jouw website.

features crm custom stages2NL
Carlo v2

Wil je Marketing Automation live aan het werk zien?